C&CO Medisch Pedicure Amsterdam



Bel direct!
+31 6 15 83 00 28

Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN C & CO MEDISCH PEDICURE

ARTIKEL 1 Algemeen

  • C & CO Medisch pedcure is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Almere onder nummer 86729926.
  • Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de medisch pedicure praktijk en een client waarop medisch pedicure C & CO deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

ARTIKEL 2 DIENSTEN

  • Medisch Pedicure C & CO zal behandelingen naar beste kennis, inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

ARTIKEL 3 Geheimhouding

  • Medisch pedicure C & CO is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de client verteld of schriftelijk doorgeeft tijdens of voor een behandeling.
  • De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, medisch pedicure C & CO verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

ARTIKEL 4 TARIEVEN EN BETALINGEN

  • Medisch pedicure C & CO vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website van de praktijk. De gemelde tarieven zijn inclusief 21% btw. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of tot de voorraad strekt.
  • De client dient direct na afloop van de behandeling/instrumentele behandeling en eventuele producten, per pin, tikkie of contant te voldoen. In uitzonderingen waarbij sprake is van onvoorziene omstandigheden, mag de client de factuur per overboeking betalen. De client stelt zich hiermee verplicht om de factuur binnen 3 dagen over te maken aan medisch pedicure C & CO .
  • Voor cliënten die vallen onder de ketenzorg, zal de factuur voor de medisch noodzakelijke behandeling worden ingediend bij de desbetreffende podotherapeut of zorginstelling.
  • Cliënten kunnen via de website ook vooruit betalen.

ARTIEKEL 5 PERSONEEL IN DE PRAKTIJK

  • Indien medisch pedicure C & CO dit voor een goede uitvoering van de behandeling wenselijk acht, dan heeft zij het recht om zonder overleg met de client bepaalde werkzaamheden en behandelingen te laten verrichten door medewerkers.

ARTIKEL 6 AFSPRAKEN

  • Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch of via de website, of via Whatsapp gemaakt worden.
  • Bij verhindering dient de client deze uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan medisch pedicure C & CO door te geven. Dit kan via Whatsapp, sms of via email. Afzeggen is telefonisch niet mogelijk aangezien de telefoon tijdens uitvoering van behandelingen van 9.00 uur tot en met 17.00 uur niet beantwoord kan worden.
  • Annuleren kan kosteloos tot 48 uur voor aanvang van de behandeling. Voor niet tijdig afgezegde afspraken wordt de betaalde bedrag niet gerestitueerd.
  • Indien de client deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag medisch pedicure C & CO 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan client doorberekenen.
  • Indien de client meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, dan mag medisch pedicure C& CO de verloren tijd inkorten op de behandelingen en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
  • Wijzigen/verzetten van een afspraak kan minimaal 48 uur voor de afspraak geannuleerd worden en een nieuwe afspraak gemaakt te worden

 

  • Bij verhindering van de afspraak door medisch pedicure C & CO, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan de client te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van te voren.
  • Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene dat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.

ARTIKEL 7 PERSOONGEGEVENS, WERKWIJZE EN PRIVACY

  • Voorafgaand aan de eerste behandeling vindt een anamnese plaats. Hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsklachten en wordt de door u gemaakte afspraak met u besproken. Het is de clients eigen verantwoordelijkheid om de juiste en volledige gegevens m.b.t. gezondheidsklachten, aandoeningen en allergieën door te geven. Wij kunnen dan vooraf beoordelen of er sprake is van een contra indicatie, zodat wij u kunnen doorverwijzen naar een podotherapeut of huisarts. Bij het verstrekken van onjuiste gegevens en of onvolledige gegevens is medisch pedicure C & CO niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling. De client voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor goede beroepsuitoefening aan medisch pedicure Briah. De persoonsgegevens worden door medisch pedicure Briah opgenomen in een geautomatiseerde systeem en behandelt volgens de richtlijnen in de wet bescherming persoonsgegevens. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de client ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De client heeft te alle tijden recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.

ARTIKEL 8 AANSPRAKELIJKHEID

  • Medisch pedicure C & CO kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat client onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Medisch pedicure C & CO is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door client zijn meegenomen naar de praktijk.

ARTIKEL 9 GARANTIE

  • Medisch pedicure C & CO geeft 5 werkdagen garantie op de behandeling en producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
  • De client de adviezen niet heeft opgevolgd
  • De client verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
  • De client de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt
  • De client het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd
  • De client de producten niet volgens gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.

ARTIKEL 10 KLACHTEN

  • Indien een client een klacht heeft over een behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan medisch pedicure C & CO
  • Medisch pedicure C & CO dient de client binnen zeven dagen na ontvangst de schriftelijke klacht, een adequaat antwoordt geven. Indien de klacht gegrond is zal medisch pedicure C & CO de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien medisch pedicure C & CO en client niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de client het geschil voorleggen aan de geschillencommissie.

ARTIKEL 11 GEDRAG

  • De client dient zich in de praktijk volgens de algemene aanvaardbare normen en waarden te gedragen. Indien een client na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft medisch pedicure C & CO het recht de client toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen. Het gebruik van mobiele telefoon is in de behandelruimte verboden. Mobiele telefoons dienen op stilstand gezet worden.

ARTIKEL 12 RECHT

  • Op elke overeenkomst tussen medisch pedicure C & CO en client is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en verstrekking van deze algemene voorwaarden, is de .Nederlandse tekst daarvan steeds de laatste gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.

 

 

Algemene voorwaarden webshop

  1. Definities
    1. Medisch pedicure, ingeschreven bij de KVK onder nummer: 86729926 wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als verkoper.
    2. De wederpartij van verkoper wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als koper.
    3. Partijen zijn verkoper en koper samen.
    4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de koopovereenkomst tussen partijen.
  2. Toepasselijkheid algemene voorwaarden
    – Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens verkoper.
    – Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen is overeengekomen.
  3. Betaling
    1. De volledige koopsom wordt altijd meteen in de webshop voldaan d.m.v. Ideal of vooraf een overschrijving per bank. Bij reserveringen wordt in sommige gevallen een aanbetaling verwacht. In dat geval krijgt de koper een bewijs van de reservering en de vooruitbetaling.
    2. Betaald de koper niet op tijd dan is hij in gebreke. Blijft de koper in gebreke, dan is de verkoper gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat koper aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
    3. Blijft de koper in gebreke, dan zal de verkoper tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot de invordering komen voor rekening van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit Vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
    4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van de verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.
    5. Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan de verkoper te betalen.
  4. Aanbiedingen, offertes en prijs
    1. Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen de gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
    2. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven koper bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
    3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen.
    4. De op aanbiedingen, offertes en facturen genoemde prijs bestaat uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere overheidsheffingen.
  5. Herroepingsrecht
    1. De consument krijgt het recht om na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door de consument is ontvangen.
    2. Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt of slechts kort houdbaar zijn.
    3. De consument kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan verkoper ter beschikking te stellen.
    4. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijke wijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan de verkoper retourneren, conform de door de verkoper verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  6. Wijziging van de overeenkomst
    1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichte werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
    2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Verkoper stelt koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
    3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht de verkoper koper hierover vooraf schriftelijk in.
    4. Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft verkoper daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van de prijs tot gevolg heeft.
    5. In afwijking van het bepaalde in het derde lid van dit artikel kan verkoper geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.
  7. Oplevering en risico-overgang
    1. Zodra het gekochte door de koper in ontvangst is genomen, gaat het risico van verkoper naar koper.
  8. Onderzoek, reclames
    1. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort de koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.
    2. Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 10 werkdagen na de dag van aflevering van de goederen door de koper schriftelijk bij verkoper worden ingediend.
    3. Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om of te herstellen, of opnieuw te leveren, of om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.
    4. Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan verkoper worden tegengeworpen.
    5. Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde overeenkomst
    6. Na het verwerken van de goederen bij koper worden geen reclames meer geaccepteerd.

9: Monster en modellen
1. Is aan koper een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te antwoorden. Dit is anders als partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat de te leveren zaak wel daarmee zal overeenstemmen.

  1. Levering
    1. Levering geschied ‘af fabriek/winkel/magazijn’. Dit houdt in dat alle kosten voor koper zijn.
    2. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat de verkoper deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment waarop deze zaken hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld.
    3. Indien koper afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is verkoper gerechtigd de zaak voor rekening en risico van de koper op te slaan.
    4. Indien de zaken worden bezorgd, is verkoper gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen.
    5. Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat koper deze gegevens aan verkoper ter beschikking heeft gesteld.
    6. Een door verkoper opgegeven termijn voor levering is indicatief. Dit is nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet koper verkoper schriftelijk in gebreken stellen.
    7. Verkoper is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of aan deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Verkoper is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren.

11: Overmacht
1. Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.
2. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van de verkoper.
3. Voorts verstaan beide partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.
4. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
5. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief

  1. Overdracht van rechten
    1. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
  2. Eigendomsvoorbehoud en retentierecht.
    1. De bij verkoper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van de verkoper totdat de koper de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
    2. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft de verkoper het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan verkoper worden tegen verworpen.
    3. Verkoper is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
    4. Verkoper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud aan koper geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis op de eerste verzoek ter inzage te geven.
    5. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform de afspraak is voldaan, heeft verkoper het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat koper volledig en conform afspraak heeft betaald.
    6. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van koper zijn de verplichtingen van koper onmiddellijk opeisbaar.
  3. Aansprakelijkheid
    1. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiend uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende polis.
    2. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van de verkoper voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of zijn leidinggevenden ondergeschikten.
  4. Klachtplicht
    1. Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan de verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.
    2. Is een klacht gegrond, dan is de verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.
  5. Garanties
    1. Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hierna volgende. Verkoper garandeert dat het verkocht aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat de koper voornemens is ervan te maken.
    2. De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen verkoper en koper een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een inbreuk op een garantie steeds volledig en risico van verkoper komen en dat verkoper zich ter zake een inbreuk op een garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt ook als de inbreuk bij de koper bekend was of bekend had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek.
    3. De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.
    4. Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door de producent wordt verstrekt.
  6. Toepasselijk recht
    1. Op deze overeenkomst tussen verkoper en koper is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. De Nederlandse rechter is bevoegd.
    2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
    3. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

18: Forumkeuze
Alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst worden exclusief voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Midden Nederland.